ייעוץ משפטי

כל זירה שיש בה פעילות, המתחככת עם ציבור, ציוד ושירותים – זירה זו חשופה לתביעות והיבטים משפטיים שמייצרות תביעות משפטיות, שלרוב אינן קורות, אך, לכשהן מתדפקות על דלתו של התקליטן הוא חש כאילו נפלו עליו השמיים. אף אחד לא רוצה להתמודד עם מושגים ומונחים משפטיים בקרב התקליטנים, יותר יעדיפו  להתעסק ולדבר מוזיקה מאשר לשוחח עם עו"ד.
עם קבלת עבודה, אם היא אירוע פרטי ואו אירוע חברה, עליכם להיות ערניים לתנאים בהם אתם הולכים לבצע את העבודה הזו. מזמין העבודה מצפה, באופן טבעי, שיתקיימו באירוע שלו לא רק התנאים הכתובים על הנייר אלה – גם התנאים הפסיכולוגיים הסבירים שאינם כתובים. החוזה הפסיכולוגי הוא שורה של ציפיות הדדיות שלא פעם אין הצדדים מודעים להן, ולמרות זאת הם מקיימים מערכת יחסים אחד עם השני, כך למשל, אם תקליטן נתקל במהלך האירוע עם מכשור תקול ותקלה זו גרמה לשיבושים במהלך המסיבה/הופעה ולא היה לו פתרון מהיר בזמן סביר לתיקון התקלה ולא היה לתקליטן ציוד חלופי בהישג יד אזי, הוא מסתכן בתביעה על התרשלות מקצועית שכן, פרטים שתוארו בשורות העליונות אינן רשומות בתנאי החוזה בין מזמין העבודה לבין הספק.
לכן, כל אירוע, בו אתם עומדים להופיע בו, חישבו טוב ולעומק, תוך כדי ניהול סיכונים, כדי להיות מוכנים לתרחישים שאינם מצוינים בחוזה הכתוב. בתנאים מסוימים שופט בבית משפט יאמץ את התנאים הפסיכולוגיים יותר מתנאי כתוב אם היה במקרה התרשלות כדי לחייב את הנתבע, למרות וחרף העובדה שפרטים אלה לא צוינו בהסכם.
טיפים :
1. לקוח שלא שבע רצון מהאירוע שלו ואו אירע משהו שגרם ללקוח עגמת נפש ( לא חייב בגלל התקליטן ) הוא לקוח שיורה לכל הכיוונים ולרוב זה ממש לא נעים.
    יש תמיד לנהוג באיפוק וסובלנות, כי יש מצב, שאתם התקליטנים, תספגו את כל הקיטור של הלקוח.
2. מומלץ מאוד, מרגע שנודע לכם על תביעה ע"י הלקוח, לקרוא את האשמות בפרופורציה ראויה שכן, לציבור בכלל ולעורכי דין  בפרט, יש נטייה להגזים בתיאורי
    הסיבות כדי להעצים את הנסיבות ולהצדיק את הסיבות לתביעה.
3. במקרים בהם יש חשש שללקוח התובע יש סיבות טובות לכתב התביעה -עליכם להיות סבלניים ולהקשיב בדיוק ובחדות לבקשות הלקוח וללמוד את הסיבות
    והנסיבות. ולהיוועץ עם גורמים משפטיים.
4. יתכן, שעדיף לחפש את דרך הפשרה מאשר כניסה לאולם בית המשפט. לרוב סוגיות מעין אלה, בין נותן השירות ללקוח, נגררו בציר הזמן על אף שמערכת
    המשפט זוחלת, עדיפה דרך הפשרה, אלא, אם אין כל בסיס ראייתי מוצק לתביעה והדרך היחידה היא בית משפט.
5. חשוב מאוד להתכסות בחבות לצד ג' ואחריות מקצועית. למרות ועל אף שההשתתפות העצמית הגבוהה יחסית. בשורה התחתונה, אם אתם נתבעים זה תמיד
    מוכיח את יעילותו.  לא להקל ראש. זכרו, שפתרונות זולים מובילים לתוצאה יקרה.
6. במצב משפטי מול התקליטן מומלץ להקליט את השיחות שמתנהלות ולדאוג לראיות ממשיות למקרה בו תצטרכו להציגן בבית משפט בשלב טעוני ההגנה
    והצגת הראיות. כמו כן, יש להקפיד לא לומר בשיחות ( גם אם חמתכם רותחת.. ) פרטים העלולים לגרום לשובר שוויון בתביעה.
7. ככלל, בתביעות מסחריות ואו  אחרות יש להיוועץ תמיד עם עו"ד כדי ללמוד על דרכי פעולה והגנה.
8. לסיום, זכרו : בית משפט לא עושה צדק. בית משפט שוקל ראיות ועובדות למרות ועל אף שהוא מאמץ,במקרים מסוימים, את תנאי ההסכם הפסיכולוגי כמשקל
     בהכרעתו.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp